Balsu nusikvatojau. „Jaunuoliai ketina miegoti „Akropolyje“ prieš H&M parduotuvės atidarymą Vilniuje”- tokios ir panašios antraštės siandien puošia internetinę žiniasklaidą Lietuvoje. Galbūt nusijuokiau iš pavydo – net keli h&m’ai už kampo, akys kažkaip limpa šiandien, o pamiegoti ten negaliu. Bet kiek surimtėjusi nusprendžiau šį faktą paanalizuoti detaliau. Paskaičiau ir straipsnį, ne tik antraštes. Faktas nr. 1 – dauguma besieiliuojančių ir šiąnakt nakvosiančių „Akropolyje“ – nepilnamečiai. Interviu naujienų portalui davė vienuolikmetė. Klausimas nr. 1 – kur jos tėvai? Faktas nr. 2 – nakvoti „Akropolyje“ gali būti nebloga pramoga ir virsti beprecendentiniu įvykiu kažkieno gyvenime. Klausimas nr. 2 (sudėtinis) – ar bus galima naudotis viešaisiais prekybos centro tualetais, ar bus leidžiama retsykiais išsliūkinti į lauką sutraukti dūmą kitą, ar galima vartoti iki 22 valandos „Akropolio Maximoje” įsigytus alkoholinius gėrimus?
Dar kartą surimtėjau. Susimąsčiau: prieš 20 minučių savo kolegėms pasakodama apie Lietuvos pažangumą, europietiškumą ir judėjimą pirmyn – melavau. Žmonės ketina miegoti prie parduotuvės, kuri likusioje Europoje – vienas pigiausių (ir populiariausių, tiesa) vadinamosios greitos mados gamintojų. Tikriausiai jau nebėra tokio miesto Europoje, kuriame nebūtų H&M. Na, pavyzdžiui, kaimyninėje Lenkijoje parduotuvių tinklas siekia (jei ne perkopia) šimtą. Nieko neturiu prieš šį švedų mados gigantą – tikrai geras kokybės ir kainos santykis ir Lietuvoje ši parduotuvė jau seniausiai būtų atvėrusi duris, jei ne tam tikri vidinės monopolijos trukdžiai (šaltinių teigimu). Gera žinia - miegoti galėsime dar prie 4-5 h&m'ų didžiuosiuose Lietuvos miestuose, jau netrukus. Tačiau šis kol kas beprecendentinis įvykis (labai tikiuosi, kad tualetais bus leidžiama naudotis), tik parodo, kad mūsų tautiečiams trūksta paprasčiausių, Vakarų Europoje kasdieniniais laikomų, dalykų. Pigių kojinių, gražių marškinėlių ir „įkandamų” aukštakulnių. Vaikai miega prie parduotuvės durų, susimildami!
Tada surimtėjau dar kartą (šį kartą jau iš tiesų). JAV ar čia, Londone, tokie miegojimai prie parduotuvių – įprastas dalykas. Dažniausiai miega benamiai, kartais – naujo Apple produkto pasirodymo laukiantys „iPhone“ gerbėjai. Eilių gali pasitaikyti ir prie H&M, kai savo limituotas kolekcijas pristato bendradarbiaujantys garsių mados namų dizaineriai ar ant trumpikių parašus dėlioja pats Davidas Beckhamas. Žmonės, vienok, eiliuojasi dėl išskirtinių prekių ar paslaugų. Lietuviačiai tiesiog eiliuojasi tikėdamiesi dovanų čekio. Dovanų čekio iš mažų kainų vidutinės kokybės ir milžiniško populiarumo mados giganto.
O visa tai juk ne apie H&M.
Labai sutinku su autore :) Save (lietuvius) galima is salies ivertinti tik pagyvenus svetur.
ReplyDelete